thumbs-up-1006172_1920

Hoe geef je Jantje goede feedback?

  Stel, je collega Jantje komt iedere dag 10 minuten te laat op zijn werk. Hoe kun je het beste reageren?   Herken je jezelf voornamelijk in de hoofdkleur ‘rood’ van het DISC communicatiemodel? Dan zul je vast wel eens gehoord hebben dat je direct kan zijn in je commentaar. Groen en Blauw zijn de […]

gastvrije kijkoperatie

Gastvrije kijkoperatie

Voor het eerst onder narcose, voor het eerst in een OK. Best een beleving. Vorige week was ik in een ziekenhuis in Leiden voor een kijkoperatie. Het viel mij achteraf gelukkig mee. Maar jeetje wat een stress vooraf. Het idee dat je de controle weggeeft aan een arts. Zelf ben je er niet bewust bij […]

receptionistes assertiever

Receptionistes worden assertiever

Fijn, zo’n trainingsflow! Ik gaf de training ‘Assertief omgaan met patiënten’ en ‘Klachtenbehandeling’ voor receptionistes en assistentes. Het begon al snel dat iedereen met zijn eigen persoonlijke verhalen kwam… er was dus meteen openheid en veiligheid. Dit is wat je wil als trainer! Dan leert men het meest.  Ik toonde allereerst een filmpje. De eerste […]

IMG_1075

Popcorn verbindt

Kees hangt onderuit gezakt in zijn stoel, Marjan gaapt uitgebreid en Willem kijkt uit het raam. Het is maandagochtend 10 uur… best lastig om er actief bij te zitten als je niet meer gewend ben om een werkweek te maken. Ik bekijk de groep en vraag mij stiekem af: wat voor een training gaat dit […]