InCompany

Loyaal team door open communicatie

 

Ben je teamleider, HR manager of afdelingshoofd? Onderdeel van jouw functie is dat je aandacht besteedt aan de onderlinge samenwerking van je team. Merk je strijd tussen de werknemers? Ontloopt men elkaar in bepaalde situaties? Lopen bijeenkomsten stroef? Tijd dus om hier even bij stil te staan, en om de onderlinge communicatie te verbeteren.

 

Veel verschillende typen in je team betekent dat ze elkaar kunnen aanvullen. Het maakt het soms ook lastig, omdat men elkaar niet snapt. De werknemers kunnen dan in elkaars allergie zitten. In welke DISC communicatie voorkeursstijl (welke kleur) herken jij jezelf het meest? En aan welk gedrag kun jij je ergeren?

 

DISC communicatiemodel - kwaliteiten en valkuilen:

 

Training:

Door middel van trainingen krijgen de werknemers inzicht in de verschillende DISC communicatietypen, ze oefenen met communicatievaardigheden en er is een (online) terugkom-moment om de leerstof te borgen.

 

Resultaten:

  • werknemers krijgen inzicht in hun eigen gedrag
  • teamleden snappen beter het gedrag van andere leden (allergie vermindert)
  • het DISC model maakt dat de deelnemers gaan communiceren in kleuren ("doe niet zo rood" of: "je zit nu wel erg op details, zeker blauw?")
  • er ontstaat meer openheid in communiceren
  • het team leert communicatievaardigheden (bv: feedback geven, elkaar aanspreken, assertiviteit en LSD)
  • bijeenkomsten/vergaderingen verlopen soepeler
  • werksfeer verbetert
  • meer loyaliteit van werknemers aan de organisatie en team
  • arbeidsproductiviteit verhoogt

 

Opbouw trainingen:

De opbouw van de trainingen bestaat uit 3 hoofdstappen:

 

  1. Bewustwording:
    • Inzicht van eigen gedrag en dat van teamleden (door theorie overdracht en interactieve werkvormen)
    • Optie voor meer verdieping: ieder teamlid krijgt zijn/haar eigen gevalideerde DISC analyse, uitgebreid rapport en 1-op-1 coachingsgesprek die hierop volgt.

 

  1. Bekwaamheid:
    • Leren communiceren met andere types in het team (door te oefenen met elkaar met communicatieve vaardigheden).

 

  1. Borging 
  • Om het geleerde te borgen, wordt het volgende ingezet:
    • Online vragenlijst met theorievragen en praktijkcasussen
    • Reflectieverslag, waarop ze van mij als trainer feedback op krijgen
    • Extra optie: voortgangsgesprek met de teamleider/ manager

 

Duur training:

Dit is geheel afhankelijk van de behoefte van het team en situaties op de werkvloer. Na aanleiding van een intakegesprek kan ik een inschatting maken.

 

Tarieven (exclusief BTW en reiskosten) :

Dagdeel training:

450,-

Dag training:

850,-

DISC analyse, rapport en 1-op-1 coachingsgesprek (2 uur)

285,- p.p.

 

Interesse in verdere kennismaking?

Nieuwsgierig geworden naar het DISC-model, mijn werkwijze en naar mij als trainer?

Intakegesprek: neem contact met mij op door mij een email te sturen, te bellen of contactformulier in te vullen. We bespreken de situatie bij jullie op de werkvloer en vervolgens stel ik een diagnose op en stuur ik je een offerte toe.

 

Lunch&Learn DISC Quiz of DISC Masterclass ter kennismaking

Je kunt er ook voor kiezen om eerst kennis te maken met de theorie en met mij als trainer via een  Lunch&Learn DISC Quiz (1,5 u) of via een: DISC Masterclass (2,5 u)

Dit kun je aanvragen voor je team, of je kunt jezelf inschrijven voor een open inschrijving. Neem contact met mij op voor praktische informatie, zoals data en locatie.

 

Hechter en productiever team? Bel of mail voor een kennismaking:

mail@monicabunnik.nl

mob: 06 10 69 29 11